Prevence a možnosti zvládání konfliktu v týmu II. (Advance)
Jak neudělat z konfliktu nabalující se sněhovou kouli – ale umět ho včas zastavit?
Ve dvoudenním rozšiřujícím tréninku se zaměříte na seznámení s možnostmi užitečných nástrojů pro řešení sporů – jako je například vyjednávání v konfliktu, mediace či facilitace.
Sami si vyzkoušíte jednotlivé techniky na praktických příkladech. Podrobněji se budeme soustředit na techniku mediace a její zasazení do ostatních strategií řešení konfliktů.
Témata programu:
- Strategie možných řešení řízení procesu konfliktu
- Mediace konfliktu
- Facilitace konfliktu
- Prevence konfliktu v pracovních vztazích
Možná nevíte, že…
…z deseti konfliktů se v průměru vždy osm z nich daří vyřešit dohodou.
Jak kurz probíhá?
Formou interaktivního tréninku a facilitované diskuse.
Metody
- situační analýza strategií řešení konfliktů
- jak se liší mediace, koučování, facilitace, moderace – ujasnění pojmů
- osobní audit přístupu ke konfliktu, volba strategie, zpětná vazba
- řešení obtížných situací, sporů a konfliktů technikou vyjednávání
- řešení konfliktu mezi dvěma stranami – mediace konfliktu
- výhody a úskalí mediace jako jednoho z možných způsobů řešení konfliktů a sporů – analýza filmové ukázky mediace
- charakteristika role mediátora
- „výbava“ mediátora dovednostmi k řízení procesu mediace
- fáze procesu mediace
- trénink
Cíle
Uvědomit si výhody, nevýhody a důsledky jednotlivých způsobů řešení situací, umět vyhodnotit a zvolit si v dané situaci nejvýhodnější způsob řízení konfliktu.
Seznámit se s možnostmi užívat nástroje pro řešení sporů, zprostředkování dohod a obnovení vztahů – jako je vyjednávání v konfliktu, mediace, facilitace a vyzkoušet si jednotlivé techniky na praktických příkladech.
Podrobněji se soustředit na techniku mediace a zasadit ji do ostatních strategií řešení konfliktů, seznámit účastníky s procesem mediace a vyzkoušet si na reálných situacích roli mediátora.
Dozvědět se, jak neudělat z konfliktu „nabalující se sněhovou kouli“ – jak konflikt včas zastavit a nezatahovat do něj další témata a spolupracovníky.
Témata – obsah – 1. den
- situační analýza strategií řešení konfliktů
- jak se liší mediace, koučování, facilitace, moderace – ujasnění pojmů
- osobní audit přístupu ke konfliktu, volba strategie, zpětná vazba
- řešení obtížných situací, sporů a konfliktů technikou vyjednávání
- řešení konfliktu mezi dvěma stranami – mediace konfliktu
- výhody a úskalí mediace jako jednoho z možných způsobů řešení konfliktů a sporů – analýza filmové ukázky mediace
- charakteristika role mediátora
- „výbava“ mediátora dovednostmi k řízení procesu mediace
- fáze procesu mediace
- trénink
Témata – obsah – 2. den
- principy faciltace
- vedení procesu řešení sporu a konfliktu ve skupině
- role facilitátora
- aktivní trénink role facilitátora v modelových i praktických situacích zaměřených na konflikty v pracovních vztazích
- zpětná vazba
- prevence zdrojů nedorozumění
- první pomoc v emočně náročných situacích
- sebeobrana aneb jak říci „ ne“
- uvolňování negativních emocí a stresu
- zpětná vazba
Metody
Modelové situace a skupinová práce. Trénink, videorozbor. Techniky skupinového sdílení a reflexe. Výklad a koučovací přístup.
Související
programy
Program vám
připravíme
na míru
Nezávazná poptávka